בלוג סטודנטים

פסילת בל"ד: כבר לא שאלה משפטית

החלטת ועדת הבחירות מגובה בראיות מוצקות, אך למרות זאת לכולם ברור מה יפסוק בג"ץ.

פורסם בטור "דעות" של אתר YNET

הזנחת צד ואשליית הריבונות

בישראל סבורים בטעות כי עזה ריבונית ועל כן אחראית לטילים היוצאים ממנה  עזה אינה ריבונית, ולא תוכל להיות ריבונית  חשוב להכיר את המציאות בטרם נוקטים קו פעולה אשר מתיימר להיות מושתת על מציאות זו.

פורסם באתר NEWS1

An economic joker

Understanding Gaza's inability to be economically independent, the desire of many of its inhabitants to emigrate and the inability to live with open borders given the current reality is the key to finding a solution to the Gaza conflict - publihsed in the Jpost

רצח רבין והכחשת השואה

ה"נאורות" מקדשת את הרציונאליות, ולכן מחפשת את הרציונאל שמאחורי שנאת ישראל. זה ההסבר לרציונאליזציה המנותקת שהיא עושה לאנטישמיות הערבית, וזה מה שמקשה עליה להבחין בין השואה לכלל הרוע הקיים בעולם. פורסם באתר NFC

זכרון השואה בין הכיסאות

החלטת הרבנות שלא לייחד יום לזכרון השואה מחוץ ללוח השנה הקיים היא תמוהה ביותר  ממשבר לאומי של כאב ושבר, הפך זכרון השואה לבכיינות המבקשת הכרה ורחמים מהאומות השפלות שעמדו מנגד או סייעו לצורר הנאצי במזימתו. פורסם באתר NFC

יום הזכרון לרצח

במקום לעסוק בדמותו של יצחק רבין ומורשתו, צריך יום הזכרון הממלכתי לעסוק במה שמאחד את החברה הישראלית - דמוקרטיה סובלנות, ומיגור האלימות. פורסם באתר NEWS1

שתי בעיות לשני עמים

כדי לפתור את הסכסוך יש לצאת מהקופסה ולחשוב אחרת: רק חלוקה מחדש של הגבולות באזור המזרח התיכון יעניקו פתרון אמיתי לבעיות הלאומיות באזור.

לקרוא לילד בשמו

לראשונה מזה זמן רב מאוד מבקשת קבוצת אנשים, שעמדותיהם קרובות לאלו של מרבית בני העם הזה, לעצב מחדש את אותם "גבולות שיח" שקבעו אנשי השמאל הקיצוני. פורסם במגזין 'מראה'

מרקוזה היה אוהב את זה

"יצירת האמנות" שמציגה את השר ליברמן כחזיר מזכירה מחאה אמריקאית בסגנון דומה, ובעיקר מעידה על המשמיצים עצמם. פורסם באתר NRG מעריב

אחת-אפס לטרור מול אובמה

הכומר האמריקאי שאיים לשרוף ספרי קוראן הוא אולי טיפש גדול, אבל חושף אמת מכוערת: אמריקה של אובמה מצטיירת כאומה בעלת ממשל פחדני, המוכן לוותר על ערכיו אל מול איומי הטרור. פורסם בטור של איתן ב NRG.

כעומק החקירה כן עומק העלילה

בקריאה של האו"ם להקמת ועדת חקירה בעקבות אירועי המשט אין שום שאלה על מהותה של ספינת הסיוע, שום שאלה על כוונותיהם של הפעילים שם, ובעצם אין כאן שום קריאה לצדק או לדיון אודות האמת, זהו כתב האשמה בוטה הקובע מראש את תוצאת הוועדה החוקרת. פורסם באתר News1.

מיהו ילידי?

משהו באינסטינקט המערבי נוטה לראות עמים לא-מערביים כעמים ללא הקשר היסטורי ותרבותי  תיאורי הילידים בספרות המסעות ובאומנות האירופאית רוויים בדימויים ילדותיים ותמימים, ולא בכדי. פורסם ב News1.

דגל בשקל, מניפסט בלירה

האם החלטתה של רשת "צומת ספרים" שלא להפיץ בחנויותיה את "מניפסט השמאל הלאומי" היא "צנזורת ספרים" ופגיעה אנושה בדמוקרטיה? אחדים רוצים שנאמין כך. פורסם ב NRG.

סוכות, סיום ההקפאה ומי שלמעלה מהם

פעם בשנה אנחנו מצווים לצאת וללמוד. להבין שהמקום שאנחנו יושבים בו אינו באמת שלנו.
פורסם בNRG

מדוע החרם על אריאל מכעיס את הציבור?

זה לא בגלל הפוליטיקה: הזעם על האמנים המחרימים נובע מכך שמדובר דווקא באישים שניתנת להם במה רחבה להשמיע דעתם – ואין להם צורך לפנות לאמצעים אלימים כמו חרם.
פורסם באתר NRG

ההתנתקות מרצועת תל-אביב

על-פי הגישה הרווחת בשיח התקשורתי ובחוגי האינטלקטואלים, הציבור התל-אביבי הנאור מוקף באספסוף פריפריאלי חרדי-מזרחי-רוסי שטוף יצר לאומנות. יש לי הסבר חלופי.
פורסם ב YNET דעות.

פתרון לכל פולש - גיל ברינגר

בחדרי חדרים ומתחת לאפם של חברי הכנסת, מגבשת ממשלת ישראל חקיקת בזק להעברת השליטה בשטחים עצומים ברחבי הנגב לבדווים שהתיישבו על הקרקעות שלא כחוק

הסברה מונעת: אסטרטגיה בינלאומית פרו-אקטיבית

בעולם שונאים אותנו. כולם אומרים את זה. רגשות האשם האירופיים, זכר לשואה, בצירוף היסטוריה ארוכה של אנטישמיות מצטרפים לדור חדש של שנאת ישראל, שבו "לעולם לא עוד" נלמד באופן אוניברסלי ומביא עמו התנגדות למיליטריזם, לאומיות וגבולות בכלל. הקונפליקט הישראלי-פלסטיני נחווה בתודעה האירופית כמצב בו הפלסטינים הם ה"אחר" עליו צריך להגן מפני התוקפן הישראלי. הסיבות בגללן מלכתחילה הוקמה מדינת ישראל בארץ ישראל נשכחו מזמן, וכפי שרבים מציינים הטענה הפלסטינית (ולצערנו גם האירופית, במידה רבה) כבר מזמן אינה שאלת ההתנחלויות-הקו הירוק-גבולות 67 אלא שאלת 48 וזכות הראשונים על הארץ.

שני נרטיבים: 'שיבת ציון' או 'עיר מקלט'

שני סיפורים מכוננים, אם תרצו- נרטיבים, מלווים את המדינה ואת החברה הישראלית מאז היווסדה ועד היום. הסיפור הראשון מכונה 'שיבת ציון' והוא מדבר על חזרת עם ישראל לארצו לאחר 2000 שנות גלות וכמיהה לציון. את הסיפור השני נכנה כאן בשם 'עיר מקלט', ובו יסופר על העם היהודי הרדוף שלא מצא מנוח לכף רגלו וברח מהאנטישמיות אל המקום היחיד אליו היה לו סנטימנט חזק ושהיו בו יחסית מעט ילידים שיפגעו מהמהלך.

זאת הפרוצדורה, טמבל

הסוציולוגים ליסק, הורוביץ וקימרלינג, מגדירים את החברה הישראלית כחברה מרובת שסעים. חמישה שסעים בולטים בחברה הישראלית כיום: השסע הלאומי (יהודים – ערבים), השסע הדתי (דתיים – חילוניים), השסע האתני (אשכני - מזרחי), השסע המעמדי (עניים – עשירים) והשסע הפוליטי (ימין – שמאל).